کد خبر: ۸۴۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 04 May 2020

تابناک/مردم دیار سلطان سید جلال‌الدین آستانه‌اشرفیه نیز مانند دیگر مردم کشور صف مواسات را ایجاد کرده و در خط مقدم کمک به نیازمندان شتافتند.

رزمایش مواسات| مؤمنانه‌های مردم دیار سلطان برای آسیب دیدگان ناشی از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، چند ماهی است که دنیا درگیر ویروسی به نام کرونا شده، ویروسی که در طی این مدت بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها را تعطیل کرد و این امر باعث شد تا بسیاری از کسبه‌ها از کار بیکار و با مشکل امرار و معاش روبه‌رو شوند.

دنیا در حال مبارزه با ویروسی است که به پیر، جوان، پسر، دختر و کودک و نوجوان رحم نمی‌کند و بسیار خطرناک است ولی شیوع آن‌یک اتفاق مهم در دنیا رقم زد و آن نزدیک شدن دل‌های افراد به یکدیگر بود، کرونا باعث شد تا مردم و خانواده‌ها بیشتر قدر باهم بودن را بدانند.

وقتی یک‌ واحد تولیدی و یا کسب‌وکاری تعطیل می‌شود قاعدتاً افراد بسیاری شغل خود را ازدست‌داده و برای امرارمعاش و حتی اجاره خانه خود با مشکل جدی مواجه شدند و اینجا بود که گروه‌های جهادی و مردمی نقش خود را به‌درستی اجرایی کرده و به یاری همنوعان خود شتافتند.

فلسفه بسیج و گروه‌های جهادی یاری‌رساندن به هم‌وطن در هنگام مشکلات و گرفتاری‌ها است و چه گرفتاری بالاتر از کرونا و تعطیلی کسب‌وکار؟ آری بازهم همه ارگان‌های کشور و استان گیلان به‌مانند سپاه، بسیج، ائمه جمعه تمامی شهرستان‌های گیلان در این ایام در کنار یکدیگر بودند و عشق و همدلی را به‌درستی معنا کردند.

بعد از شیوع کرونا بسیاری از تحلیلگران کشورهای غربی یقین داشتند کادر درمانی و پرستاری ایران بعد از شروع موج سنگین کرونا از ترس جان خود محل کار خود را رها می‌کنند ولی کادر درمانی کشور با ازجان‌گذشتگی خود به جهانیان نشان دادند از هیچ تلاشی برای کمک به هم‌وطن خود دریغ نمی‌کنند.

در ایام کرونا گروه‌های جهادی در شهرستان آستانه‌اشرفیه بسیار فعال بود و در طول این مدت با وفاق و همدلی بسته‌های معیشتی و بهداشتی را به مناطق محروم و در بین نیازمندان توزیع کردند و در این کار خیر گامی مثبت برداشته باشند.

ماه رمضان ماهی است که به مهمانی خدا معروف بوده و پروردگار بندگان خود را به ایثار و کمک به نیازمندان بسیار تأکید می‌کند اینجا بود که رهبر معظم انقلاب مردم، جوانان و کسانی که تمکن مالی دارند را به فعالیت‌های وسیع در خصوص کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات دعوت کرد تا در آستانه ماه رمضان شاهد ایثار و انفاق به نیازمندان باشیم.

قبل از دستور مقام معظم رهبری در خصوص آغاز رزمایش مواسات گروه‌های جهادی در شهرستان آستانه‌اشرفیه به‌صورت مجزا شروع به کمک کردن نیازمندان کردند ولی بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای مواسات همدلی و کمک مؤمنانه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان موجب شد تا فاصله همین گروه‌های جهادی بین یکدیگر نیز کمتر شده و همه گروه‌های خیریه و موسسه‌های خیریه در کنار یکدیگر برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی قرار گرفتند.

رزمایش مواسات یعنی ایجاد وحدت و همدلی میان مردم و اثبات ارادت مردم انقلابی ایران به حضرت ولی‌عصر (عج) و قطعاً هدف مقام معظم رهبری هم همین امر بوده و چه زیبا جوانان آستانه‌ای دعوت رهبر خود را لبیک گفتند.

هدف رهبر انقلاب از رزمایش مواسات اثبات ارادت به امام زمان و ایجاد همدلی در میان مردم است با آغاز این رزمایش و چه زیبا جوانان، خیرین گیلانی و اهل سنگر و کوچصفهان دعوت رهبر خود را لبیک گفته به یاری افراد نیازمندان و مستضعفان رفتند.

برای اطلاع از چگونگی رزمایش مواسات در شهرستان آستانه‌اشرفیه با فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان جهت مصاحبه تماس گرفتم که وی نیز در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

از آغاز ماه رمضان توزیع کمک‌های مؤمنانه در این شهرستان آغازشده و به گفته سرهنگ محمد نیک فطرت تاکنون دو هزار و ۵۰۰ بسته میان نیازمندان آستانه‌ای توزیع و روز گذشته نیز ۴۵۰ بسته غذایی به ارزش ریالی هر بسته ۳۲۰ هزار تومان شامل روغن، گوشت، برنج، رب گوجه‌فرنگی، حبوبات، در میان مستضعفان توزیع شد.

رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه به همین‌جا ختم نشده و سه مرحله دیگر هم ادامه دارد و بنابر اعلام فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه رزمایش مواسات مؤمنانه مرحله دوم در نیمه دوم ماه رمضان  و مرحله سوم بعد از عید فطر و به کمک گروه‌های جهادی، معتمدین و خیرین شهر، پایگاه‌های مقاومت و همشهریان عزیز برگزار می‌شود.

در ایام کرونا بسیاری از سرپرست خانوارها به دلیل تعطیلی کسب‌وکار شرمنده خانواده خود شدند و در همین خصوص نیک فطرت می‌گوید در این ایام پدران و کارگان روزمزد با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند و به همین منظور کمک‌های مؤمنانه در ابعاد مختلف و به‌صورت کمک‌های نقدی هم به بعضی افراد داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار